Week 3/4

18 februari 2020 - Mombasa, Kenia

Jambo allemaal

Zo weer een nieuw verhaal. Deze week weer veel gedaan en meegemaakt. Hoop dat jullie het allemaal leuk vinden.

13-02-2020

De laatste dag op de surgical ward. Het was op zich een rustige dag. In de ochtend beginnen we met de observaties van alle patienten. Die zetten we in de dossieren ( alles op papier ). Dan gaan we mee helpen met de medicatie. Vooral weer bezich geweest met de kinderen. Er lag een baby onder een blauwe lamp. Ik vroeg mij af waar voor dat was. Het heet jaundice en hierdoor worden de huid en de ogen geel van. In het nederland wordt dit geelzucht genoemd. De baby’s ogen waren afgedekt vanwege de felheid van het licht. Voor de rest van de dag was het erg rustig. Tijd ging erg langzaam. 4 uur lekker naar huis. In de avond lekker gegeten. En toen nog even lekker gelezen en naar bed gegaan.

14-02-2020

vrijdag lekker uitgeslapen. Het regende hier echt heel hard in de ochtend en na een bui was het weer zonnig. Samen met lotte, janelle en sanne gaan lunchen in citymall. Even boodschappen gedaan voor het avond eten. We dachten wij gaan nog lekker even naar het strand. Het waaide heel de dag al wel wat harder als normaal. Nouu wij kwamen op het strand en we werden gewoon volledig gezandstraalt. Als je te lang op de zelfde plek van je handdoek zat was hij gewoon bijna niet meer te zien. Hebben toen besloten om maar een drankje te gaan doen bij moonshine een beachbar. Ze hebben hier dus ook smirnoff black. Hij is echt heel lekker. Toen naar huis gegaan. Hamburgers gemaakt en lekker gechilt.

15-02-2020

de ander van de groep waren naar nairobi gegaan en wij dachten eerst gewoon lekker een dagje stand zouden doen maar het was erg bewolkt en had in de ochtend weer geregend. Wij dachten eerst lekker een hotel boeken. Wij gingen zoeken naar mooie hotels maar we kwamen al snel uit bij een mooie villa. Was ook super goedkoop voor met zijn vieren. Wij onze spullen gepakt en hup de uber in. Komen net aangereden met de uber, belt de vrouw van de villa. Jaa de boeking gaat niet door. Toen begon in al te koken. Ik kreeg op een gegeven moment de telefoon. Begint die dame over een alternatief appartment dus ik gelijk nee nee wij hebben een villa geboekt dus daar zorgen jullie dan ook voor. Ze zegt jaa ik stuur wel iemand naar jullie toen om het te regelen, ik zie dat zou ik zeker doen. Ik stond daar al helemaal klaar om uit mijn pannenlap te schieten. Komen er 2 dames aan en die zeiden nee alles is goed we hebben een andere villa voor jullie. Ik dacht gelukkig. Echt een super grote villa met zwembad en een schitterend uitzicht. Dus alles was gelijk helemaal goed. Hoewel het weer nog steeds niet super was heerlijk gezwommen en in de avond pizza laten bezorgen. Lekker drankje gedaan en de avond gaan zwemmen kwam der in eens en bewaker van het terein bij ons zitten waarschijnlijk om te kijken of alles goed ging met zwemmen. Lotte en ik hadden al afgesproken om te gaan skinny dippen (als je niet weet wat dat is moet je het maar even google), de andere waren nog aan het twijfelen. We bedachten ons dat als we dan zouden gaan zwemmen dat de bewaker dan weer zou komen kijken en dat kon toen even niet. Dus wij heel zacht het zwembad in gegaan. De bewaker was niet geweest hahah. Gelukkig maar. Lekker met de airco aangeslapen.

16-02-2020

we hadden extra betaald om tot 4 uur smiddags in de villa te blijven. We hebben in de ochtend heerlijk gezwommen. Veel in de zon gelegen en ben gewoon een keer niet verbrand maar lekker bruin geworden. Heb ook in een record tijd mijn boek uitgelezen. Rond half 4 alle spullen gepakt en een uber besteld. In de avond gezellig uit eten geweest.

17-02-2020

vandaag gewoon weer lekker naar stage. We staan vandaag en morgen op de maturnity ward. Had er heel veel zin in. In de ochtend zo als gewoonlijk alle observaties gedaan en dan ook de temperatuur van de baby. In het ziekenhuis mag je echt alleen maar borstvoeding geven. Er waren vandaag 3 moeders die aan het bevallen waren. Van een vrouw hebben we de bevalling mee gemaakt. Was heel mooi om mee te maken. Het babytje wordt onder een soort warmte lamp gelegd en ik mocht het babytje aankleden. Was zo’n schattig kindje en die was zo hard aan het huilen. Ik was me toch erg aan het zweten door die warmte lamp echt niet normaal. Voelde de druppels lopen 😂.  Tijdens de controles was er een vrouw die erg graag met ons op de foto wilde. Ze zei op een gegeven moment van hou mijn baby maar even vast, hele hoop foto’s gemaakt. Echt super leuk. Verder was het in de middag rustig. We waren om 4 uur lekker klaar. Thuis lekker rustig aan gedaan. We moesten vanacht rond half 2 uit bed omdat er een nieuwe meisje bij ons op de kamer kwam te liggen. Lagen al snel weer in bed want zij was ook moe.

18-02-2020

vandaag de laatste dag op de maturnity ward. Was eigenlijk echt een saaie dag. Waren geen bevallingen, heel veel moeders gingen naar huis. Hebben in de ochtend wel een keizersnede gezien. Dat vind ik nu wel normaal om naar te kijken haha maar nod steeds even interessant. We hebben nog even gekroeld met de baby van wie de moeder nog aan het slapen was van de operatie. En verder eigenlijk niks speciaal gedaan. Dus lekker naar huis om 4 uur en lekker gechilt.

nou ik hoop dat jullie het weer leuk vonden allemaal.

Alvast bedankt voor het lezen 💋

1. Natascha:
    18 februari 2020
    Hé lieve Iris,
    Wat zit ik te genieten van je verhalen en soms zelfs te schuddebuiken van het lachen!!
  2. Maxime:
    Hi chickie,

Altijd leuk om jouw verhalen te lezen op mijn stage hahaha
    We missen jou op de handbal
    dikke kussssss
  3. Coby Albers:
    Geweldig meis lekker genieten 😘
  4. Pauline Koene:
    Hoi Iris!
    Wat goed om te lezen weer wat je in het ziekenhuis meemaakt en wat jullie daarnaast aan leuke dingen ondernemen. Goeie mix!
  5. Tea den Boer:
    19 februari 2020
    Ha meis, wat een leuke verhalen schrijf je toch! 😂😂😂
  6. Irene en Johan:
    20 februari 2020
    Wat hebben jullie een zwaar leven daar.... :) geniet er maar lekker van!!!
  7. Brigitte Leenheer:
    22 februari 2020
    Het is net of je naast me staat en het verteld. Super gaaf!!