Week 5/6

3 maart 2020 - Nairobi, Kenia

jambo allemaal,

De tijd gaat nog steeds erg snel haha. Het was een rustige week. Hoop dat jullie het leuk vinden.

26-02-2020

vandaag weer op out-patiënt. Het was eigenlijk best wel rustig. Veel gekletst met de hoofd verpleegkundige, was erg gezellig. Later op de dag komt die zelfde verpleegkundige weer binnen met de dossiers met speciale plaatjes er achter. Had ik zelf ook nog nooit gezien. Hij begon te vragen aan ons of we al eens van het corona virus gehoord hadden. Ik ja tuurlijk. Hij zegt nou het is hier. Ik keek hem aan van wat zeg je nou. Hij zegt ja der zijn net 2 Chinese  mensen binnen gekomen die het misschien hebben. Ik dacht eerst van hij maakt een grapje. Komen der inderdaad 2 Chinese mensen aan lopen. Ze zijn hier erg bang dat het  ook in kenia komt. in ons ziekenhuis hebben wij bijvoorbeeld geen isolatiekamer dus als er iemand met de symptomen komt is het ziekenhuis gewoon de klos. Deze meneer kwam uit eindelijk voor buik klachten maar omdat hij zo erg aan het zweten was hadden ze gelijk  bloed geprikt. Hij is die zelfde dag nog weg gegaan. Ik heb ook geen idee of de testen die ze wilde doen ook allemaal gedaan zijn. het is natuurlijk niet goed om te denken dat iemand die chinees is corona virus heeft.
Verder niks speciaals gebeurt. Om 4 uur lekker naar huis gegaan. In de avond natuurlijk weer uit eten☺️ Was een super leuk plekje, heerlijk gezeten.

27-02-2020

vandaag zijn we vrij omdat we ons visum moeten verlengen. Wij zijn naar de immigratie dienst gereisd. Was allemaal heel vaag. We komen bij de poort aan 2 militairen zeggen tegen ons dat we naar de derde verdieping moeten. Nou helemaal prima. We lopen naar binnen komt er een dame naar ons toen en vraagt ook wat we hier komen doen. Weer van wij komen ons visum verlengen. Ze zegt ook loop maar mee dan gaan we naar de tweede verdieping. Toen dacht ik al van nou het zal allemaal wel ahha. Moesten we naar een kantoortje ons paspoort afgeven. Die mevrouw loopt weer naar een ander kamertje met onze paspoorten. Daar zat een meneer en die ging ons een heleboel vragen stellen over wat we thuis deden en wat we hier deden. Zegt hij nou prima het is dan 2000 shilling p.p. Wij betaald en we hadden al gehoord dat je de ene keer wel moet betalen en de andere keer niet. Tis ook allemaal maar een klein beetje corrupt. Als je hier wordt aan gehouden door de politie en je geeft ze 1000 shilling dan mag je door rijden. Moeten we in nederland is proberen 😂 maar goed wij weer terug naar huis. Omgekleed en lekker aan het zwembad gelegen de hele dag. we hadden afgesproken om in de avond voetbal te gaan kijken 😑 ik hou namelijk heel erg van voetbal 😂 maar vond het wel gezellig om met iedereen mee te gaan. Bleek dus dat ze geen voetbal van ons uit zenden. Dus toen maar lekker naar een kroeg gaan. Daar stond wel voetbal op maar dan van Engeland. Wel gewoon rond een uur of 1 naar huis gegaan.

28-02-2020

nou vandaag maar weer lekker uitgeslapen. we hadden afgesproken om lekker bij reef hotel aan het zwembad te gaan liggen. Was echt heerlijk weer. In de ochtend mee gedaan met aqua jogging. Heel erg gelachen. En voor de rest lekker gelegen daar. In de avond lekker drankje gedaan. En toen rond 4 uur gaan slapen 😴

29-02-2020

zaterdag ook weer uitgeslapen. we hadden afgesproken dat we met joelle (die gaat zondag nacht weg) souveniertje gingen kopen. we zijn met 7 blanke meiden naar de markt gegaan🤦🏼‍♀️
eerst met zijn alle in de matatu vonden de matatu mensen erg leuk ahah. We kwamen bij de markt aan en had al zo’n gevoel van oh dear dit wordt moeilijk. We liepen die markt op en we werden gelijk gevolgd door een gek mannetje met specerijen. We kwamen na een aantal minuten 2 agenten tegen, die vroeg of we hier alleen waren en of alles wel goed ging met ons dat we hier rond liepen. Nou doen zijn we heel snel weer omgedraaid en naar een toeristische plek gegaan en daar souveniertjes gekocht. Was ook weer erg warm. Zweet liep aan alle kanten van me af😂  toen met de uber naar huis. Was niet zo heel zonnig dus zijn nog even gaan lunchen. In de avond zijn we voor joelle haar laatste avond uitgegaan. Was heel gezellig maar toen werd er van iemand een telefoon gestolen. Dus ik vond het toen niet zo gezellig meer. Rond 4 naar huis gegaan en gaan pitten

01-03-2020

nouuuuuu vandaag was het dan zover papa en mama kwamen aan. Ik was met de uber naar het vliegveld gegaan. Die meneer van de uber wilde ons daarna erg graag naar het hotel brengen dus die heeft gewacht. Ik stond daar om kwart voor 11 te wachten.  11 uur zouden ze landen. Om 10 over nog niemand. om 20 over nog niemand. Kreeg en appje van papa dat ze net geland waren. Bleek dat ze vertraging hadden. Maar dat geeft niet want ze waren veilig geland. Eindelijk kwamen ze naar buiten even lekker geknuffeld 😍 en toen lekker naar het hotel gereden

de rest van de vakantie komt volgende week dinsdag want dan heb ik het hele vakantie verhaal bij elkaar 😊😊

ik hoop dat jullie het allemaal leuk vonden😊

asante sana

❣️

1. Opa en Oma:
    3 maart 2020
    Hoi Iris we hebben je verhaal weer gelezen .gezellig lekker pa en ma op visite leuke foto,s gemaakt hoop dat jullie het erg leuk hebben en veel zon.je heb een erg leuke lange rok aan O het vliegveld.zei tegen opa ze wordal een echte Keniaanse veel plezier allemaal 😎😎😎 liefs opa en oma
  2. Coby Albers:
    3 maart 2020
    Geniet van je ouders meis fijne vakantie
  3. Greet:
    3 maart 2020
    Hoi Iris wat maak je daar toch veel mee.
    Leuk hoor!
    Veel plezier met je pa en je ma 🥰🤗
  4. Tea den Boer:
    3 maart 2020
    Hi Iris, leuk dat pa en ma er zijn. Geniet maar lekker met z’n allen! Dikke kus 😘
  5. Natascha:
    3 maart 2020
    Hé mop, wat heerlijk dat je ouders er zijn!! Lekker van elkaar genieten!!
    Knuffeltjes uit koud en regenachtig Nederland!! 😘
  6. Saskia:
    4 maart 2020
    Als je besluit geen zuster te worden kan je altijd nog schrijfster worden erg leuk om allemaal te lezen.
    Geniet nog lekker met je ouders.
  7. Adri Bogaards:
    6 maart 2020
    Hoi Iris,
    Mooie verhalen,

Geniet ervan
  8. Ingrid Brans:
    8 maart 2020
    Iris, ik hoor het je vertellen allemaal. Wat een bom aan ervaringen die je voor de rest van je leven meeneemt......Besef je nu nog niet, maar het is echt zo. Ben erg onder de indruk. En weet, hoe klein mijn bijdrage ook is geweest aan jullie opleiding. Ik ben ongelooflijk TROTS! Ik geniet van de foto's en jullie verhalen. En vind het mooi om te zien hoe goed jullie voor elkaar zorgen.