Week 6/7

11 maart 2020 - Mombasa, Kenia

Jambo allemaal,

zo het is weer tijd voor een nieuwe blog. Deze week waren mijn papa en mama op bezoek bij mij. Weer veel mee gemaakt dus ik hoop dat jullie het leuk vinden 😊

02-03-2020

in de ochtend werden we wakker met ontzettende regen. Was echt niet normaal. We zijn met een badhanddoek naar het ontbijt gelopen. Het duurde 2 dagen voor die handdoek droog was hahaha.
deze dag hebben wij eigenlijk vrij weinig uitgevoerd. We hebben lekker in het hotel aan het zwembad gelegen. We hebben die dag ook een dolfijnen safari besproken voor de woensdag. Die dag zijn we bestolen in ons appartement door een hele rare overvaller.
meneer de aap was door ons raam geklommen hahhah. We hadden soort schuinen raampjes die je dicht moest trekken maar dat hadden we ff gemist. Heb die aap gewoon mijn snoepjes gejat die papa en mama hadden mee genomen. Was heel grappig maar wel beetje dom ahhaha. verder lekker niks gedaan.

03-03-2020

vandaag zijn we even naar het centrum gegaan want papa moest even pinnen. Wij hadden een pinautomaat gevonden pakte die geen mastercard. Nou wij weer door naar het centrum er naast was geen pinautomaat. Ik denk ik vraag het even aan een meneer die daar staat. Hij zegt jaa hoor ik loop wel even met je mee. Nou hij zei elke keer dat we er zo waren maar was toch wel even lopen 😂 waren we bij de pinautomaat. We wisten al dat we hem voor zijn hulp een beetje geld moesten geven. Nou ik wil hem wat geven zegt hij ja je moet even mee naar de supermarkt. Ik dacht eerst van hij kan niet lezen ofzo. Nou wij mee naar de supermarkt. Hij loopt gelijk naar het pad wat hij zocht. Pakt een hele grote zak met rijst en wil een grote kan olie pakken. Ik zeg wacht even zo kan het niet hè. Maar hij had wel verwacht dat we hem meer zouden geven. Dus wel die zak maar een kleiner flesje olie.  Nou dat ook weer mee gemaakt. Voelde me heel dom toen ahhaha. Terug naar het hotel met de tuk tuk. Nog even lekker gezwommen en toen gegeten en gaan slapen.

04-03-2020

vandaag gaan we op dolfijnen safari. We moesten vroeg op want we werden vroeg opgehaald. Met een busje naar een klein haventje gereden. Door middel van een klein bootje naar de grote boot gevaren daar overgestapt. We waren nog geen 10 min weg en toen zag ik de eerste dolfijnen al. Er zitten een hele boel dolfijnen daar. We zijn verder gevaren naar de snorkel plek. Was echt een hele mooie plek met heel helder water. We hebben een schildpad, een tog, heel veel vissen en KWALLEN 😱. Bah bah die meneer van de boor verteld dat deze nog niet kunnen prikken omdat ze nog zo klein zijn, vond ze maar eng.
toen we klaar waren met snorkelen zijn we door naar wasini eiland gegaan waar we een vis lunch hebben gekregen. Ik ben zelf niet zo’n vis persoon maar het was erg lekker. Na de lunch nog even van het uitzicht genoten en door gegaan naar het haventje en weer terug naar het hotel. Hebben nog even lekker gezwommen en verder een rustige avond gehad.

05-03-2020

vandaag vond er een verhuizing plaat van diani beach naar mombasa, nyali. Met de uber naar nyali gereden. Bij het nieuwe hotel ingecheckt en toen door gegaan naar mijn huis. Even de tour door het huis gegeven en nieuwe kleding gepakt voor de safari en toen zijn we lekker gaan lunchen in citymall. Toen lekker terug gaan en even in het zwembad gelegen. Verder op tijd gaan slapen omdat we er weer vroeg uit moesten voor de safari.

06-03-2020

weer vroeg op vandaag. Busje stond om 7:20 op de stoep. Hele lang reis naar de plek van de safari. Tussen door nog gestopt bij een maasai people. Die gingen ons even hun dorp laten zien en allemaal hele schattig kinderen. Ze willen natuurlijk graag dat je wat koopt van hun dus heb een armbandje gekocht. Toen weer door met de reis. Het eerste safari park 😱🤗 super spannend maar heeel leuk. We zagen heel veel olifanten met kleintjes 😍. Toen veel gereden met een heleboel hobbels in de weg. vonden we een giraf helemaal alleen. Nog meer reden. We hebben geluncht bij een andere lodge waar we niet zouden verblijven. Met super leuk uit zicht op een drink plaats.  Aan het einde van de eerste safari leeuwen gezien die lagen even midden op de weg te chillen. Nou door naar de eerste overnachting. We kwamen in de logde was heel ver omhoog rijden. Nouuuuuuu der zat me toch een partijtje ongedierte daar was niet normaal. Allemaal sprinkhanen, kakkerlakken en vieze beesten waar ik de naam niet van weet. Heel veel gelachen met de meiden omdat ik met mijn shirt tot aan me neus zat omdat er heel vaak een sprinkhaan op ons landen. Heeeeel veel gegil 😂😂. Mama vond dat ook allemaal niet zo leuk hahha. Heel snel de kamer in gerend en toen maar gaan slapen.

07-03-2020

Een nieuwe dag. Nu was het wel mooi in de logde een heel mooi uitzicht met olifanten. Even ontbeten en toen onze spullen gepakt en weer op safari. Nu weer een nieuw park. We moesten even wachten voor we het park in mochten was bij die mensen iets fout gegaan met geld allemaal gedoe maar daar ga ik jullie niet mee opzadelen. Kwamen er ineens allemaal aapjes in die busjes kijken. Heel grappig. Vooral weer olifanten gezien. Struisvogels gezien die beesten hebben echt een raar lichaam. Een paar giraffen gezien maar die stonden ver weg. Toen door naar de andere logde. Gelukkig niet zo veel ongedierte haha. Na de middag zijn we weer een paar uur op safari gegaan. Nu niet veel speciale dieren gezien. Na 2 uur terug naar de logde avond eten en lekker naar bed.

08-03-2020

vandaag de laatste dag van de safari. We moesten vroeg opstaan want ze dachten dat er in de ochtend meer dieren te zien waren. We hebben een heleboel giraffen gezien. We hebben buffels gezien. Die stonden erg goed verstopt. Nou om 9 uur uit het safari park en toen de terug reis begonnen. Toen we om 10 uur de tussen stop maakte krijgen we al lunch. De lunch was patat die echt net 1 min in de frietuur was geweest en kip waar bijna geen vlees aan zat 😂 toen rond 13:00 terug in nyali.
lekker nog even gezwommen bij mama en papa in het hotel. Maar was natuurlijk weer iets gebeurt. Zaten we in die bus terug denk ik ineens ooooh ik ben iets vergeten. ME BIKINI😭me goeie bikini. Dus heb met een bikini van mama aan gezwommen ahhahahah. Toen na het eten ben ik terug gegaan naar het appartement.

09-03-2020

maaaandag ooh wat eruugg. Had even geen zin na een week vakantie. Maar toen in eenmaal in het ziekenhuis was had ik er weer zin in. Stond vandaag op de surgical afdeling. Heb in de ochtend controles bij alle patiënten gedaan. Mee geholpen met de medicatie. Heb mee gekeken met het in brengen van een infuus. nodig had. Om 2 uur kwamen papa en mama naar het ziekenhuis. Hele tour gehad en toen met papa en mama naar het hotel gegaan om nog even lekker te zwemmen. In de avond zijn we bij een restaurant gaan eten waar ik wel vaker kom. Heel lekker gegeten. Na het eten ben ik naar het appartement gegaan en papa en mama terug naar het hotel.

10-03-2020

mama is jarig 🥳🥳🥳❤️❤️
ik moest gewoon weer naar het ziekenhuis. Weer niemand voor een infuus. Verder niks speciaals gedaan die dag. Naar mama en papa gegaan want die gingen om 6 uur naar het vliegveld. Dus die heb ik even uitgezwaaid en toen terug gegaan naar het appartement. Ik moest echt wassen gisterenavond daarom komt de blog nu pas. Heel raar dat het bog maar 5 weken is eigenlijk. Tijd vliegt 😱😊

super dankt voor het lezen alvast

asante sana

❤️

1. Coby Albers:
    11 maart 2020
    Super allemaal meis fijn even je ouders gezien te hebben 😘
  2. Monique:
    11 maart 2020
    Klinkt bijna allemaal even geweldig, op wat ongedierte na dan🙃 wat maken we hier dan toch eigenlijk weinig mee hè! Heerlijk dat je ouders er ook even waren en jouw wereldje daar van dicht bij mee konden maken, ben benieuwd nr je vlgnd blog, topfoto’s ook!❤️
  3. Lydia Eringaard:
    11 maart 2020
    Weer een heerlijk verhaal vol avontuur, maar wat een brutaliteit om meteen boodschappen te laten betalen voor de weg wijzen. Snap dat hij t niet breed heeft, maar je kunt de boel ook uitbuiten he......
    Nou veel plezier nog verder op naar t volgende avontuur. Succes lieverd, pas goed op jezelf he😘
  4. Opa en Oma:
    17 maart 2020
    Goedemorgen Iris je laatste dag in Kenia geniet er nog van weet dat het moeilijk is maar ik zal blij zijn als je op Schiphol uitstapt.liefs oma😘😘 goeie reis terug voor allemaal .tot morgen 💋