De reis en de eerste dag

28 januari 2020 - Mombasa, Kenia

Jambo! (Hallo)

zo eindelijk was het dan zo ver. Zondag naar kenia 🇰🇪Eerst natuurlijk even gedag gezegd tegen mijn vrienden. Nog even op de handbal geweest, heel veel leuke dingen gehad en veel taart in mijn gezicht haha. Om 4 uur gingen mijn familie en in naar schiphol. We hadden om half 6 afgesproken met sanne om te verzamelen. Ik was daar al eerder met de fam dus zijn even naar starbucks geweest. Sanne en ik hadden online al ingecheckt dus we konden onze koffer zelf inchekken. We leggen onze koffer op de weegschaal en ja hoor te zwaar. Ik had het wel kunnen weten hij was 1,6 kg te zwaar maar toch dacht misschien kan het. Nou niet dus we moesten gewicht uit de koffer halen anders kon de koffer niet mee. Allemaal erg moeilijk want mij rugzak zat bom vol. Toch maar een boek thuis gelaten en mijn ziekenhuis klompen in de rugzak gepropt. En gelukkig het was goed. Toen gedag gezegd tegen mijn familie. Paar traantjes 😢 . We waren door de douane heen en toen hadden we nog 3 uur en wat doe je dan naar de mac 😂 na ongeveer anderhalf uur zijn we naar de gate gelopen. Konden gelijk het vliegtuig in.

In het vliegtuig was het ontzettend warm. Nou het was zo ver we gingen vliegen. We kregen in het vliegtuig te eten. Ik was al aan het twijvelen om het te nemen omdat we ook al mac hadden gegeten. Maar toch maar gedaan. Had ik het maar niet gedaan. Na het eten ben ik echt goed ziek geworden, in het vliegtuig overgeven. Dan is 11 uur vliegen echt heeeel lang. Nou uiteindelijke levend het vliegtuig uitgekomen. Toen moesten we ons visum regelen. Wat wij niet wisten is dat je eerst je visum moet regelen voor dat je je koffer kan gaan halen. We kwamen onder weg naar het visum gedeelte een heleboel chinesen tegen die allemaal apart werden gehouden voor het coronavirus. Wij hadden al een evisum geregeld, wij kwamen bij de balie aan en die man achter de balie zei waar is jullie gele formulier. Ik dacht paniek die hebben wij niet. Die lagen verop blijkbaar op een tafel en die moest je invullen. Dat gedaan wij geven dat blaadje, ons paspoort en evisa en hij legt het gele blaadje weg en hij kijkt er gewoon niet eens naar en het was goed.

Toen kwam de volgende vlucht. Ik was al de hele tijd aan het zweten en dacht oh my lord hoe ga ik dit in het vliegtuig vol houden. Nou dat lukte toen al niet want we hadden net weer onze koffer ingecheckt want die wordt niet net als met ander vluchten gewoon voor je over gegooit. Daar moesten we weer 3 uur wachten. Toch nog een paar keer overgegeven. Nou wij het vliegtuig in en heb zo veel mogelijk geslapen in het uurtje vliegen. Was zo blij dat dit allemaal voorbij was toen we geland waren. We zijn opgehaald door een aardige man die ons naar het appartement reed. Er zat zo als ik al dacht geen lift in het gebouw dus ik moest een heleboel trappen op met een hele zware kofer. Het zweet liep van mijn voorhoofd. Ik zet een filmje op de blog over hoe het appartement er uit ziet.

De eertse dag.

We hebben al vanalles gedaan toen we 27-01 aan kwamen. Keniaanse simkaart, geld pinnen en een klein beetje weg wijs geworden.

We gingen vandaag naar het ziekhuis. Het Bomu hospital. We zijn daar naar toe geweest met de matatu (mini bus). Iedereen wil je in zijn bus hebben omdat je blank bent. We moeten anderhalf uur reisen met een overstap. Maar het is ontzettend leuk om zo te reisen. Kleine stukjes doe je met een tuktuk. Het ziekenhuis ziet er mooi uit. Vandaag alleen even een rondleiding gehad. Daar kan ik nu nog niet zo veel over vertellen maar dat komt wel 😉

nou denk dat ik voor nu al best veel heb verteld. Mocht je nog vragen hebben app mij of via facebook.

Asante (bedankt) voor het lezen

Groetjes van mij XXX

1. Tea den Boer:
    28 januari 2020
    Hi meid, wat een leuk verslag, maar wat een reis heb je achter de rug. Xxx
  2. Brigitte Leenheer:
    29 januari 2020
    Wat een belevenissen zo gelijk al. Ik hoop dat je weer bent opgeknapt. Veel plezier daar xxx
  3. Mandy Vat:
    Veel plezier meidd xx
  4. Pauline Koene:
    29 januari 2020
    Asante, mooi eerste verhaal Iris.
    Leuk dat jullie er al zitten!
    Geniet ervan en succes!
  5. Opa en Oma:
    Hoi Iris mooi verslag leuke kamer .veel liefs Opa en Oma 😘😘
  6. Ineke:
    3 februari 2020
    Toch die Mac he.....daar kan het vast niet aan gelegen hebben;-)
    Ik wens je een mooie tijd en veel ervaringen!